Activitat

Bagergue Montgarri per Montoliu - Montgarri Bagergue per Pla de Beret

Descarrega

Fotos de la ruta

Foto deBagergue Montgarri per Montoliu - Montgarri Bagergue per Pla de Beret Foto deBagergue Montgarri per Montoliu - Montgarri Bagergue per Pla de Beret Foto deBagergue Montgarri per Montoliu - Montgarri Bagergue per Pla de Beret

Autor

30 d’agost de 2013
Data de realització
d’agost 2013
Sigues el primer a aplaudir
Comparteix

a prop de Bagerque, Catalunya (España)

Vista 4341 vegades, descarregada 40 vegades

Fotos de la ruta

Descripció de l'itinerari

El Traçat és quasi idèntic al que va fer l’AMAC a l’estiu de 2013. Nosaltres, som 6 genets de l’Associació, que el vàrem dur a terme uns dies més tard. Hem fet nit al refugi de Montgarri.

Sortim de Bagergue i anem cap el nord, de seguida deixem l’asfalt per anar per la pista de Sta Margalida, que tot i fer una xic de volta ens ofereix un terreny més agradable per a nosaltres. Pugem a l’ermita i tornem a la pista principal.
Passat el pas de vaques prenem a la dreta la pista de Liat. Ens enfilem paral•lels al Riu Unhola, també conegut com Riu Vermell. Avancem seguit fins el moment en què passem a l’alçada que l’esmentat riu salva el desnivell amb un parell de salts dignes de ser contemplats.
Continuem fins el punt on deixem la pista per prendre el corriol que porta al Llac de Montoliu i al coll del mateix nom. Aquí el corriol es va fent estret i es dibuixa per sobre d’una tartera de pedra xica que exigeix trepig segur de les cavalcadures. Avancem per una falda elevada de la muntanya guanyant alçada per la tartera fins arribar a un petit pla on comencen els prats.
Anem pujant pel corriol ben marcat fins el Llac de Montoliu. Al llac refresquem les potes dels nostres cavalls amb l’aigua glaçada i continuem amunt fins el coll.
Des del Coll de Montoliu podem contemplar el fort desnivell que haurem de baixar per anar cap a Montgarri seguint més o menys el traçat del torrent primer Arriu de Vernatar, i més avall Arriu deht Horcath. És un terreny de prats d’alta muntanya amb corriols erosionats i força ben definits que s’escorren avall.
A baix de tot, creuem el riu i prenem un corriolet estret que faldejant porta a Es Cabau on prenem la pista ampla fins a Montgarri.
Passem la nit al refugi Amics de Montgarri. Els cavalls descansen en cordades sota els avellaners bord al costat de La Noguera Pallaresa.
L’endemà desfem part de la pista del dia anterior per baixar per la banda oest de la Noguera Pallaresa cap a Bagergue. És un dia de molta boira i no podem contemplar les vistes de les muntanyes que ens envolten des del Pla de Beret. Dúiem la intenció de pujar a l’estany de Baix de Baciver, però la mala visibilitat ens ajuda a decidir anar directament al nostre punt de sortida seguint el GR 211, que voreja la transitada carretera sense pràcticament veure-la.
Arribem a Bagergue seguint les marques de GR sense cap mena de dificultat.
Es tracta d’una ruta amb les dificultats pròpies de l’alta muntanya. Hi ha algun pas delicat per l’estretor dels corriols que faldegen les vessants de les muntanyes amb molta pendent.

A L'hotel Seixes de Bagergue (973 64 54 06 www.seixes.com), ens han facilitat contactar amb persones del poble que compten amb Prats i herba per als cavalls.

Punts d'interès

Poble d'on partim. A l'Hotel Seixes ens han facilitat el contacte per tenir un Prat proper per muntar paddocks per als cavalls. Hotel Seixes T. 973 64 54 06 i 660 69 89 50 seixes@seixes.com www.seixes.com

IconaLloc religiós Altitud 1.501 m
Foto deSTA MARGALIDA Foto deSTA MARGALIDA

STA MARGALIDA

Ermita propera a Bagergue

IconaCascada Altitud 1.855 m

El riu Unhola salva els desnivells amb salts preciosos. Li diem Riu Vermell perquè ens és molt més fácil de recordar, i sovint la gent el coneix amb aquest nom. Diuen que el ferro de Liat el fa d'aquest color.

IconaCascada Altitud 1.844 m

Aquest segon salt enganxat quasi al primer, és difícil de contemplar sense córrer perill de caure al buit.

IconaCollada Altitud 2.488 m
Foto deCOLL DE MONTOLIU Foto deCOLL DE MONTOLIU Foto deCOLL DE MONTOLIU

COLL DE MONTOLIU

Permet contemplar el desnivell que cal salvar fins arribar a Montgarri que és a baix de tot!! Aquí comença el descens per la vessant est de la muntanya.

Foto deMontgarri Foto deMontgarri Foto deMontgarri

Montgarri

Dormim al Refugi Amics de Montgarri

IconaLlac Altitud 2.375 m
Foto deLlac Montoliu Foto deLlac Montoliu Foto deLlac Montoliu

Llac Montoliu

El Llac es trova en un entorn immillorable, sota el Tuc de Montoliu i el Mauberme. El 2013, en ple mes d'agost hi havia un munt de congestes de neu que servien per refrescar les ovelles que pasturaven els Prats.

Comentaris

Si vols, pots o aquesta ruta.